Logoen er ansiktet til kvart merke - det aller første inntrykket - så design er særs viktig. Når han blir utført riktig, er ein logo ein kraftig ressurs for merkevara di. Å skapa ein effektiv visuell representasjon av eit merke krev likevel mykje meir enn berre grafisk design. Som yrkesutøvingane til alle slag som involverer eit sett med spesifikke evner, krev logodesignar mykje øving og erfaring for at det skal lykkast, og kunnskap er ei definitivt kraft for kvar grafisk designar.
Av denne grunnen har vi her skissert 11 grunnleggande reglar å følgja for å utforma ein effektiv logo:
1. Forarbeid er eit must
Foreløpige skisser er eit viktig første skritt i utforminga av ein effektiv logo. Desse kan vera så enkle som papir- og pennetegninger eller utkast laget med eit vektorprogram, til dømes Adobe Illustrator. Poenget er at du kompromitterer det endelege resultatet viss du skundar deg, eller hoppar over dette trinnet. Byrj med 5 til 10 skisser eller idear, og forgren deg for å laga variasjonar av dei originale ideane. Viss ikkje noko ser ut til å fungera, byrj på nytt og byrj å teikna nye idear. Ein effektiv grafisk designar vil bruka meir tid på dette forarbeidet enn noko anna trinn i designprosessen.
2. Opprett balanse
Balanse er viktig i logo-design fordi menneske oppfattar ein balansert design som behageleg og tiltalande. Hald logoen din balansert ved å halda "vekta" av grafikk, fargar og storleik lik på kvar side. Sjølv om balansen nokon gangar kan brytast, husk at logoen din vil bli sett av massane, ikkje berre dei som har auge for god kunst, så ein balansert design er den tryggaste tilnærminga.
3. Storleiksforhold
Når det gjeld logo design, betyr storleik mykje. Ein logo må sjå bra ut og vera leselig i alle storleikar. Ein logo er ikkje effektiv viss han mistar for mykje definisjon når han blir skalert ned for brevpapir, konvoluttar og små salgsfremmende artiklar. Logoen må òg sjå bra ut når han blir brukt til større format, til dømes plakatar, reklametavler og elektroniske format som TV og Internett. Den mest pålitelege måten å avgjera om ein logo fungerer i alle storleikar, er å faktisk testa han sjølv. Vêr oppmerksam på at den minste skalaen vanlegvis er vanskelegast å få til, så byrj med å skriva ut logoen på eit brevhovud eller konvolutt og sjå om han framleis er leselig. Du kan òg testa for attgjeving i stor skala ved å trykka ein versjon i plakatstorleik på eit trykkeri.
4. Smart bruk av fargar
Farge teori er kompleks, men designarar som forstår det grunnleggande, er i stand til å bruka fargar til fordelen dykkar. Dei grunnleggande reglane du må hugsa på er:
Bruk fargar nær kvarandre på fargehjulet (til dømes for ein "varm" palett, bruk raud, oransje og gul fargetonar).
Ikkje bruk fargar som er så lyse at dei er harde for auga.
Logoen må òg sjå bra ut i svart og kvitt, gråtoner og to fargar.
Å bryta reglane nokon gangar er greitt; berre sørg for at du har ein god grunn til det! Å vita korleis fargar framkallar kjensler og stemningar er òg viktig. Til dømes kan raudt framkalla kjensler av aggresjon, kjærleik, lidenskap og styrka. Hugs dette når du prøver forskjellige fargekombinasjonar, og prøv å matcha fargen til den generelle tonen til merkevara og kjensle. Å leika med individuelle fargar åleine er ein annan god idé. Nokon merke er gjenkjennelige utelukkande med den distinkte fargen sin. Til dømes når du tenker på Freia Sjokolade, tenker du på “Freia raud” -fargen, og dette skil dette merket frå konkurrentane og, endå viktigare, gjer merket endå meir gjenkjennelig.
5. Designstil bør passa selskapet
Du kan bruka forskjellige designtile når du lagar ein logo, og for å velja den rette, bør du ha litt bakgrunnsinformasjon om klienten og merkevara. Ein nyleg trend innan logo-design er Web 2.0-stilen med 3D-utseende logoar, med "sprudlande" grafikk, graderingar og dropskygger. Denne stilen kan fungera bra for eit Web 20-nettstad eller eit teknologiselskap, men er lite effektiv for andre typar merke. Undersøk publikum du ønsker å nå før du byrjar på forarbeidet. Dette vil hjelpa deg med å bestemma den beste designstilen frå starten og spara deg for å måtta gå tilbake fleire gangar til tegnebrettet.
6. Typografi betyr noko ... mykje!
Å velja riktig skrifttype og storleik er mykje vanskelegare enn mange nybegynnarar har forstått. Viss logoutforminga di inneheld tekst, enten som ein del av logoen eller i tagline, må du bruka tid på å sortera gjennom forskjellige skrifttypar - ofte dusinvis av dei - og testa dei i designen før du tar ei endeleg avgjerd. Prøv både serif-skrifter og sans-serif-skrifter, og dessutan skript, kursiv, feit og tilpassa skrifter. Tenk på tre hovudpoeng når du vel ei skrift som følgjer med logoutforminga:
Unngå dei mest brukte skriftene, til dømes Comic Sans, elles kan designen din komma som amatøraktig.
Forsikre deg om at skrifttypen er leselig når han blir skalert ned, spesielt med skrifttypefontar. Éi skrift er ideell, og unngå meir enn to.
Vurder sterkt ein tilpassa font for designen din.
Jo meir originale fonten er, desto meir vil det skiljet merkevara. Døme på vellykka logoar som har ei tilpassa skrift er Yahoo !, Twitter og Coca Cola.
7. Målet er heider
Heile poenget med å laga ein logo er å bygga merkevaregjenkjenning. Så korleis går du fram for å gjera dette? Vel, det varierer frå sak til sak, men målet med logoen er at den gjennomsnittlege personen umiddelbart kallar merkevara i tankane. Nokre få døme på dette er logoane til Coca-Cola, Pepsi, McDonald's og Nike. Berre eit glimt av nokon av desse logoane er alt du treng for å kjenna igjen merkevarene. Nøkkelen til å laga ein populær og gjenkjennelig logo er å kombinera alle elementa som er diskuterte i denne artikkelen: storleik, stil, farge, typografi og originalitet. Å oversjå nokon av desse under designprosessen vil svekka kvaliteten på den endelege designen. Undersøk din eigen logo design og sjå om han oppfyller alle desse kriteria. Ein rask test for å avgjera om logoen din er gjenkjennelig nok, er å invertera han ved hjelp av programvare for grafisk design og sjå om du framleis kan kjenna igjen merkevara. I tillegg bør du spegla logoen og sjå om den er lett gjenkjennelig i denne tilstanden. Hugs at logoar ikkje alltid sest i front i verkelege situasjonar, til dømes på sida av ein buss eller eit butikkvindauge når du køyrer forbi. Derfor bør du sørga for å sjå logo-designen din frå alle vinklar og sørga for at den er gjenkjennelig frå alle retningar før du seier deg fornøgd.
8. Tør å vera annleis
For å skilja deg ut frå konkurransen, må du markera dei med ein tydeleg stil. I staden for å kopiera ein annan design eller ein annan stil, må du vera nyskapande og skilja deg ut frå mengda. Så korleis kan du vera forskjellig? Prøv å bryta reglane for design og ta risiko. Prøv ei rekke stiler for å finna den som fungerer best.. Prøv forskjellige fargekombinasjonar til du finn ein som gjer designen din verkeleg originalt. Ha det gøy med designprogrammet du bruker, og fortset å tilpassa designen til du føler at du har fått det riktig.
9. K.I.S.S. (Keep.It.Simple.Stupid)
Jo enklare logoen er, jo meir gjenkjennelig blir han. Til dømes er Nike swoosh ein ekstremt enkel logo og er òg ein av dei mest gjenkjennelige i verda. Følg K.I.S.S. regjerer heilt frå starten av designprosessen når du brainstormer idear og lager skisser. Ofte vil du oppdaga at du startar med ein relativ komplisert design og endar med ein enklare versjon av det til slutt. Arbeid designen ned til det essensielle og la alle unødvendige element utgå.
10 Gå lett på effektar
Adobe Illustrator, Freehand, Photoshop og andre grafiske designprogram er ekstremt kraftige verktøy og har mange filter og effektar som du kan bruka på logoen din, men ikkje la deg rive med! Det er tid og stad for desse kraftige verktøya, men det er ikkje nødvendigvis når du skal designa ein logo. Sjølvsagt er det bra å leika og sjå om dei forbetrar ein logo, men berre huskar at enkelhet er nøkkelen.
11. Bruk berre andre designar til inspirasjon!
Den siste regelen for å designa ein effektiv logo er ganske enkel: ikkje kopier arbeidet til andre designarar! Sjølv om det ikkje er noko gale med å la seg inspirera av andre designarar, er det moralsk og juridisk feil å kopiera ideane eller arbeida til ein annan person. Galleri nettstader finst som lèt deg bruka vektorkunstbilde gratis, med riktig kreditering under internasjonal "Creative Commons License", men vi anbefaler på det sterkaste ikkje å gå denne ruta. Desse nettstadene kan vera nyttige for å få idear under idédugnaden, men det er betre å starta designen frå botnen av og gjera det 100% originalt.
Comments